Polityka prywatności

Powrót

II.Polityka Cookies i innych podobnych technologii

1. Pliki Cookies

Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Portalu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Portalu - Telewizja Polska S.A. w likwidacji z siedzibą w Warszawie, przy ul. Woronicza 17, 00-999 Warszawa (dalej „TVP”).  Portal tvp.pl zbiera w sposób automatyczny informacje dotyczące Użytkowników Portalu przy wykorzystaniu plików cookies sygnalizatorów WWW lub innych podobnych technologii. Pozyskiwane w ten sposób dane Użytkowników służą w szczególności do świadczenia bezpiecznych, dopasowanych usług, wyświetlania spersonalizowanych reklam oraz analizowania ruchu w Internecie. Dane te przetwarzane są na podstawie uzasadnionego interesu administratora lub zgody Użytkownika, która może być wycofana w każdym czasie. Dane niezbędna dla prawidłowego działania Portalu przetwarzane są bez zgody użytkownika, na podstawie uzasadnionego interesu TVP.


Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Portalu (np. komputerze, smartfonie, tablecie) oraz przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Portalu. Ciasteczka pozwalają na odczytanie informacji w nich zawartych jedynie serwerowi, który je utworzył, czyli w tym wypadku TVP. Pliki cookies zamieszczane przez TVP zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer. Użytkownik może zarządzać zgodami na wykorzystywanie plików cookies w Ustawieniach Zaawansowanych

2. Cele w jakich stosowane są pliki cookies

Dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Użytkownika poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o wyszukiwaniach w poszczególnych serwisach Portalu mogą być przetwarzane przez Telewizję Polską, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP w następujących celach:

Cel 1: Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
Pliki cookie, identyfikatory urządzeń lub inne informacje mogą być przechowywane na urządzeniu użytkownika lub udostępniane na nim w przedstawionych użytkownikowi celach.
Dostawcy mogą przechowywać na urządzeniu informacje, takie jak pliki cookie i identyfikatory urządzenia przedstawiane użytkownikowi, oraz uzyskiwać do nich dostęp.

Cel 2: Wybór podstawowych reklam
Reklamy mogą być wyświetlane w oparciu o oglądaną treść, używaną aplikację, przybliżoną lokalizację lub typ urządzenia.
Aby dokonać podstawowego wyboru reklam, dostawcy mogą:
•    używać informacji w czasie rzeczywistym na temat kontekstu, w jakim zostanie wyświetlona reklama, aby wyświetlić reklamę, w tym informacji o treści i urządzeniu, takich jak: typ urządzenia i jego parametry, aplikacja klienta, adres URL, adres IP.
•    używać nieprecyzyjnych danych geolokalizacyjnych użytkownika.
•    kontrolować częstotliwość reklam wyświetlanych użytkownikowi.
•    ustawić kolejność wyświetlania reklam użytkownikowi.
•    zapobiec pojawieniu się reklamy w nieodpowiednim kontekście redakcyjnym (niebezpiecznym dla marki).
Dostawcy nie mogą:
•    tworzyć profilu spersonalizowanych reklam przy użyciu tych informacji do wyboru przyszłych reklam bez osobnej podstawy prawnej do utworzenia profilu spersonalizowanych reklam.

Uwaga! Nieprecyzyjne oznacza, że dozwolona jest tylko przybliżona lokalizacja obejmująca co najmniej promień 500 metrów.

Cel 3: Tworzenie profilu spersonalizowanych reklam
Profil może być zbudowany na temat użytkownika i jego zainteresowań, co pozwoli na pokazywanie spersonalizowanych reklam, które są dla użytkownika istotne.
Aby stworzyć profil spersonalizowanych reklam, dostawcy mogą:
•    zbierać informacje o użytkowniku, w tym o działaniach użytkownika, jego zainteresowaniach, wizytach na stronach lub w aplikacjach, dane demograficzne lub lokalizacyjne w celu stworzenia lub edytowania profilu użytkownika w celu personalizacji reklam.
•    łączyć te informacje z innymi wcześniej zebranymi informacjami, w tym z różnych witryn i aplikacji, w celu stworzenia lub edytowania profilu użytkownika w celu personalizacji reklam.

Cel 4: Wybór spersonalizowanych reklam
Spersonalizowane reklamy mogą być wyświetlane użytkownikowi na podstawie jego profilu.
Aby wybrać spersonalizowane reklamy, dostawcy mogą:
•    wybrać spersonalizowane reklamy w oparciu o profil użytkownika lub inne historyczne dane użytkownika, w tym wcześniejsze działania użytkownika, zainteresowania, wizyty na stronach lub w aplikacjach, lokalizację lub dane demograficzne.

Cel 5: Tworzenie profilu spersonalizowanych treści
Profil może być zbudowany na temat użytkownika i jego zainteresowań, co pozwoli na pokazywanie spersonalizowanych treści, które są dla użytkownika istotne
Aby stworzyć profil spersonalizowanych treści, dostawcy mogą:
•    zbierać informacje o użytkowniku, w tym działaniach użytkownika, jego zainteresowaniach, wizytach na stronach lub w aplikacjach, dane demograficzne lub lokalizacyjne w celu stworzenia lub edytowania profilu użytkownika w celu personalizacji treści.

Cel 6: Wybór spersonalizowanych treści
Spersonalizowane treści mogą być wyświetlane użytkownikowi na podstawie jego profilu.
Aby wybrać spersonalizowane treści, dostawcy mogą:
•    wybrać spersonalizowane treści w oparciu o profil użytkownika lub inne historyczne dane użytkownika, w tym wcześniejsze działania użytkownika, zainteresowania, wizyty na stronach lub w aplikacjach, lokalizację lub dane demograficzne.

Cel 7: Pomiar wydajności reklam
Można zmierzyć wydajność i efektywność reklam, które użytkownik widzi lub na które reaguje.
Aby dokonać pomiaru wydajności reklam, dostawcy reklam mogą:
•    zmierzyć, czy ii w jaki sposób reklamy były dostarczane użytkownikowi i jaka była jego reakcja.
•    dostarczać raporty dotyczące reklam, w tym ich skuteczności i wydajności.
•    dostarczać raporty dotyczące użytkowników, którzy zareagowali na reklamy, z użyciem danych obserwowanych podczas reakcji użytkownika na tę reklamę.
•    dostarczać raporty wydawcom na temat reklam wyświetlanych na ich powierzchni.
•    zmierzyć, czy reklama jest obsługiwana w odpowiednim środowisku redakcyjnym (bezpieczeństwo marki).
•    określić, w jakiej wartości procentowej reklama mogła zostać obejrzana, a także czas trwania tej możliwości obejrzenia.
Dostawcy nie mogą:
•    stosować danych pochodzących z analizy panelu lub podobnych odbiorców do danych pomiarowych z reklam bez odrębnej podstawy prawnej do zastosowania badań rynku w celu wygenerowania spostrzeżeń odbiorców.

Cel 8: Pomiar wydajności treści
Można zmierzyć wydajność i efektywność treści, które użytkownik widzi lub na które reaguje.
Aby dokonać pomiaru wydajności treści, dostawcy mogą:
•    zmierzyć i sporządzić raport na temat tego, czy treści były dostarczane użytkownikom i jaka była ich reakcja.
•    dostarczać raporty, używając bezpośrednio mierzalnych lub znanych informacji o użytkownikach, którzy zareagowali na treść.
Dostawcy nie mogą:
•    zmierzyć, czy i w jaki sposób reklamy (w tym reklamy natywne) były dostarczane użytkownikowi i jaka była jego reakcja.
•    stosować danych pochodzących z analizy panelu lub podobnych odbiorców do danych pomiarowych z reklam bez odrębnej podstawy prawnej do zastosowania badań rynku w celu wygenerowania spostrzeżeń odbiorców.

Cel 9: Stosowanie badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców
Badania rynku mogą być wykorzystywane w celu uzyskania dalszych informacji na temat odbiorców, którzy odwiedzają strony/aplikacje i oglądają reklamy.
Aby zastosować badania rynkowe w celu generowania opinii odbiorców, dostawcy mogą:
•    dostarczać reklamodawcom lub ich przedstawicielom zbiorcze raporty na temat odbiorców, do których dotarły ich reklamy, poprzez analizę panelową i podobną.
•    dostarczać zbiorcze raporty wydawcom na temat odbiorców, do których dotarły treści lub reklamy na ich terenie i którzy zareagowali na te treści lub reklamy, poprzez zastosowanie analizy panelowej i podobnej.
•    powiązać dane offline z użytkownikiem online na cele badań rynkowych w celu wygenerowania spostrzeżeń odbiorców, jeśli dostawcy zdecydowali się na dopasowanie i połączenie źródeł danych offline.
•    połączyć tę informację z inną informacją zebraną wcześniej, w tym z różnych witryn i aplikacji.
Dostawcy nie mogą:
•    mierzyć wydajności i skuteczności reklam, które wyświetlono konkretnemu użytkownikowi i na które on zareagował, bez odrębnej podstawy prawnej do pomiaru wydajności reklam.
•    mierzyć, jakie treści zaprezentowano konkretnemu użytkownikowi i jak na nie zareagował, bez odrębnej podstawy prawnej do pomiaru wydajności treści.

Cel 10: Opracowywanie i ulepszanie produktów
Dane użytkownika mogą być wykorzystywane do ulepszania istniejących systemów i oprogramowania oraz opracowania nowych produktów.
Aby opracowywać nowe produkty i ulepszać istniejące produkty, dostawcy mogą:
•    wykorzystywać informacje w celu uzupełniania istniejących produktów nowymi funkcjami i opracowywania nowych produktów.
•    tworzyć nowe modele i algorytmy poprzez uczenie maszynowe.
Dostawcy nie mogą:
•    przeprowadzać w tym celu żadnych innych operacji przetwarzania danych dozwolonych w innym celu.

Cel 11: Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
Treści prezentowane Tobie w serwisie mogą opierać się na ograniczonych danych takich jak witryna internetowa lub aplikacja, z których korzystasz, Twoja nieprecyzyjna lokalizacja, rodzaj urządzenia albo treści przeglądane przez Ciebie (na przykład w celu ograniczenia liczby wyświetleń danego filmu lub artykułu).

Cele Specjalne

Cel specjalny 1: Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i usuwanie błędów
Dane użytkownika mogą być wykorzystywane do monitorowania i zapobiegania oszustwom oraz zapewnienia prawidłowego i bezpiecznego działania systemów i procesów.
W celu zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dostawcy mogą:
•    upewnić się, że dane są bezpiecznie przesyłane.
•    wykrywać złośliwe, nieuczciwe, nieprawidłowe lub nielegalne działania i zapobiegać im.
•    zapewniać prawidłowe i wydajne działanie systemów i procesów, w tym monitorowanie i usprawnianie wydajności systemów i procesów zaangażowanych w dozwolone cele.
Dostawcy nie mogą:
•    przeprowadzać w tym celu żadnych innych operacji przetwarzania danych dozwolonych w innym celu.
Uwaga: Dane zebrane i wykorzystywane w celu zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów mogą obejmować automatycznie wysyłaną charakterystykę urządzenia do identyfikacji, precyzyjne dane geolokalizacyjne i dane uzyskane w drodze aktywnego skanowania charakterystyki urządzenia w celu identyfikacji bez odrębnego ujawnienia lub zgody.

Cel specjalny 2: Techniczne dostarczenie reklam lub treści
Urządzenie użytkownika może odbierać i wysyłać informacje, które umożliwiają przeglądanie reklam i treści oraz reagowanie na nie.
Aby dostarczać informacje i odpowiadać na pytania techniczne, dostawcy mogą:
•    użyć adresu IP użytkownika, aby przekazać reklamę przez Internet.
•    odpowiedzieć na reakcję użytkownika na reklamę, wysyłając użytkownika na stronę docelową.
•    użyć adresu IP użytkownika, aby przekazać treści przez Internet.
•    odpowiedzieć na reakcję użytkownika na treści, wysyłając użytkownika na stronę docelową.
•    wykorzystać informacje o rodzaju urządzenia i możliwościach dostarczania reklam lub treści, na przykład w celu dostarczenia pliku reklamowego o odpowiednim rozmiarze lub pliku wideo.
Dostawcy nie mogą:
•    przeprowadzać w tym celu żadnych innych operacji przetwarzania danych dozwolonych w innym celu.

Funkcje

Funkcja 1: Dopasowanie i połączenie źródeł danych offline
Dane ze źródeł danych offline mogą być łączone z aktywnością użytkownika online w ramach realizacji co najmniej jednego celu.
Dostawcy mogą:
•    łączyć dane uzyskane offline z danymi zgromadzonymi online w celu realizacji jednego lub więcej Celów lub Celów specjalnych.

Funkcja 2: Łączenie różnych urządzeń
Różne urządzenia mogą być określane jako należące do użytkownika lub jego gospodarstwa domowego do realizacji co najmniej jednego celu.
Dostawcy mogą:
•    deterministycznie określić, że co najmniej dwa urządzenia należą do tego samego użytkownika lub gospodarstwa domowego.
•    probabilistycznie określić, że co najmniej dwa urządzenia należą do tego samego użytkownika lub gospodarstwa domowego.

•    Aktywnie skanować charakterystyki urządzenia w celach identyfikacji probabilistycznej, jeśli użytkownicy zezwolili dostawcom na aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia w celu identyfikacji (Funkcja specjalna 2)

Funkcja 3: Odbieranie i wykorzystywanie automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji
Urządzenie może się odróżniać od innych urządzeń w oparciu o informacje, które automatycznie przesyła, takie jak adres IP lub typ przeglądarki.
Dostawcy mogą:
•    stworzyć identyfikator za pomocą danych zebranych automatycznie z urządzenia pod względem określonych cech, np. adres IP, ciąg agenta użytkownika.
•    użyć takiego identyfikatora, aby podjąć próbę ponownej identyfikacji urządzenia.
Dostawcy nie mogą:
•    stworzyć identyfikatora przy użyciu danych zebranych poprzez aktywne skanowanie urządzenia w celu uzyskania określonych cech, np. zainstalowanych czcionek lub rozdzielczości ekranu, bez odrębnej zgody użytkowników na aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
•    użyć takiego identyfikatora, aby ponownie zidentyfikować urządzenie.

Funkcje Specjalne

Funkcja Specjalna 1: Użycie dokładnych danych geolokalizacyjnych
Dokładne dane geolokalizacyjne użytkownika mogą być wykorzystywane na potrzeby realizacji jednego albo większej liczby celów. Oznacza to, że lokalizacja użytkownika może być dokładna do kilku metrów.
Dostawcy mogą:
•    gromadzić i obsługiwać dokładne dane geolokalizacyjne na potrzeby realizacji jednego albo większej liczby celów. Uwaga: Dokładna geolokalizacja oznacza, że nie ma ograniczeń w dokładności lokalizacji użytkownika; może być dokładna do kilku metrów.

Funkcja Specjalna 2: Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji
Urządzenie użytkownika można zidentyfikować na podstawie skanu unikalnej kombinacji cech urządzenia.
Dostawcy mogą:
•    stworzyć identyfikator przy użyciu danych zebranych poprzez aktywne skanowanie urządzenia w celu uzyskania określonych cech, np. zainstalowanych czcionek lub rozdzielczości ekranu.
•    użyć takiego identyfikatora, aby ponownie zidentyfikować urządzenie.

Kategorie danych

Adresy IP
Adres IP to numer przypisany przez dostawcę usług internetowych do połączenia internetowego. Nie zawsze jest konkretnie powiązany z Twoim urządzeniem i nie zawsze jest stabilnym identyfikatorem. Służy do przekierowywania informacji w Internecie i wyświetlania treści online (w tym reklam) na podłączonym urządzeniu.

Charakterystyka urządzenia
Charakterystyka techniczna używanego przez Ciebie urządzenia, która nie jest unikalna wyłącznie dla Ciebie, np. język, strefa czasowa lub system operacyjny.

Identyfikatory urządzeń
Identyfikator urządzenia to niepowtarzalny ciąg znaków przypisany do Twojego urządzenia lub przeglądarki za pomocą plików cookie lub innych technologii przechowywania. Można go utworzyć lub uzyskać do niego dostęp w celu rozpoznania Twojego urządzenia np. na stronach internetowych z tej samej witryny albo z różnych witryn lub aplikacji.

Identyfikatory probabilistyczne
Identyfikator probabilistyczny można utworzyć, łącząc cechy powiązane z Twoim urządzeniem (rodzaj używanej przeglądarki lub systemu operacyjnego) i adresem IP połączenia internetowego. Jeżeli wyrazisz zgodę, można również łączyć dodatkowe cechy (np. zainstalowaną czcionkę lub rozdzielczość ekranu) w celu zwiększenia precyzji probabilistycznego identyfikatora. Taki identyfikator jest uważany za „probabilistyczny”, ponieważ kilka urządzeń może mieć te same cechy i połączenie z Internetem. Można go używać w celu rozpoznania Twojego urządzenia np. na stronach internetowych z tej samej witryny albo z różnych witryn lub aplikacji.

Identyfikatory pochodzące z uwierzytelniania
W przypadku, gdy identyfikator został utworzony na podstawie danych uwierzytelniających, np. danych kontaktowych powiązanych z kontami internetowymi, które zostały przez Ciebie utworzone w witrynach internetowych lub aplikacjach (np. adres e-mail, numer telefonu) tudzież identyfikatorów klientów (np. identyfikator dostarczony przez operatora telekomunikacyjnego), identyfikator ten może być używany do rozpoznawania Cię w witrynach internetowych, aplikacjach i urządzeniach po zalogowaniu przy użyciu tych samych danych kontaktowych.

Dane z przeglądania i interakcji
Twoja aktywność w Internecie taka jak odwiedzane witryny internetowe, aplikacje, których używasz, wyszukiwane przez Ciebie treści w usłudze lub Twoje interakcje z treściami lub reklamami, takie jak liczba wyświetleń określonej treści lub reklamy albo kliknięcie jej przez Ciebie.

Dane dostarczone przez użytkownika
Informacje, które mogły zostać podane przez Ciebie w formie deklaracji za pośrednictwem formularza (np. informacje zwrotne, komentarz) lub podczas tworzenia konta (np. Twój wiek, zawód).

Nieprecyzyjne dane lokalizacyjne
Przybliżenie Twojej lokalizacji, wyrażone jako obszar o promieniu co najmniej 500 metrów. Twoją przybliżoną lokalizację można określić na podstawie np. adresu IP Twojego połączenia.

Precyzyjne dane lokalizacyjne
Twoja precyzyjna lokalizacja w promieniu poniżej 500 metrów w oparciu o współrzędne GPS. Można jej używać wyłącznie za Twoją zgodą.

Profile użytkowników
Niektóre cechy (np. Twoje możliwe zainteresowania, zamiary zakupu, profil konsumenta) mogą zostać wywnioskowane lub być modelowane na podstawie twojej poprzedniej aktywności w Internecie (mowa tu np. o treściach, które oglądałeś, albo o usługach, z których korzystałeś, o czasie spędzonym na różnych treściach i usługach online) lub podanych przez Ciebie informacjach (np. wiek, zawód).

Wybory (preferencje) dotyczące prywatności
Twoje preferencje dotyczące przetwarzania Twoich danych w oparciu o otrzymane przez Ciebie informacje.

3. Rodzaje Plików Cookies

Ze względu na cel, jakiemu służą pliki cookies, w Portalu stosowane są następujące ich rodzaje:

•    niezbędne pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Portalu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach portalu;
•    pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Portalu;
•    wydajnościowe pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Portalu;
•    funkcjonalne pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
•    statystyczne służące do zliczana statystyk dotyczących stron internetowych;
•    reklamowe pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.

Użytkownik Portalu może wyrazić zgodę na przechowywanie plików cookies pochodzących z Portalu w jego urządzeniu końcowym za pomocą ustawień oprogramowania zainstalowanego w wykorzystywanym przez niego urządzeniu, np. laptop, tablet, smartfon.

Niektóre przeglądarki internetowe domyślnie dopuszczają przechowywanie plików cookies na urządzeniu z którego korzysta Użytkownik. W każdym czasie można dokonać zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Portalu.

Warto pamiętać, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Portalu.

Każdy Użytkownik ma możliwość zmiany ustawień przeglądarki, tak aby pliki cookies nie były zapisywane na urządzeniu końcowym Użytkownika. Funkcjonalność taka dostępna jest w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).

Poniżej wskazano adresy stron opisujących wyłączenie lub zmianę ustawień dla przykładowych przeglądarek internetowych:

4. Partnerzy

Na Portalu mogą znajdować się przekierowania do stron internetowych będących własnością i obsługiwanych przez podmioty zewnętrzne (takie jak: Facebook, YouTube, Instagram, LinkedIn, Twitter, Snapchat, TikTok, Wykop, Redit lub Telegram). Strony internetowe podmiotów zewnętrznych mają własne zasady dotyczące prywatności i prawdopodobnie korzystają z plików cookies, dlatego warto pamiętać o zapoznaniu się z tymi zasadami. TVP nie odpowiada za zawartość plików cookies wysyłanych przez inne strony internetowe, do których linki są umieszczone na stronach serwisów w Portalu.

Niektóre informacje pochodzące z plików cookies zamieszczanych w urządzeniu końcowym Użytkownika Portalu są udostępniane Zaufanym Partnerom współpracującym z TVP np. w zakresie usług reklamowych oferowanych na stronach Portalu. Cele udostępniania im tych informacji zostały wskazane w pkt. 2 niniejszej polityki.
Poniżej znajdują się listy Zaufanych Partnerów:

- Zaufani Partnerzy TVP
- Zaufani Partnerzy z IAB

Zgoda na wykorzystanie danych dla niektórych Zaufanych Partnerów z IAB oraz Zaufanych Partnerów TVP związana może być z transferem danych do Stanów Zjednoczonych lub innych państw trzecich (nie należących do Europejskiego Obszaru Gospodarczego, który obejmuje kraje członkowskie Unii Europejskiej oraz Norwegię, Islandię i Liechtenstein). W związku z powyższym informujemy o ewentualnym ryzyku, z którym wiązać się może przekazanie danych do państw trzecich, polegającym na możliwym braku odpowiedniego stopnia ochrony osób fizycznych, związanego z przetwarzaniem ich danych osobowych, który gwarantowany jest przepisami RODO (Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE), z uwagi na brak decyzji Komisji Europejskiej stwierdzającej odpowiedni stopień ochrony oraz na brak odpowiednich zabezpieczeń.

Dane osobowe Użytkownika Portalu mogą być przetwarzane przez TVP zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes TVP, czyli bez konieczności uzyskania zgody Użytkownika Portalu. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla dostarczenia i prawidłowego działania Portalu, tj.  utrzymanie i wsparcie techniczne Portalu, zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i usuwanie błędów, pomiary statystyczne niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania Portalu.

Zaufani Partnerzy TVP i IAB również mogą przetwarzać dane Użytkownika na podstawie dobrowolnie udzielonej zgody Użytkownika lub uzasadnionego interesu administratora. Użytkownik może w każdej chwili wycofać udzieloną zgodę lub zgłosić sprzeciw wobec przetwarzania jego danych za pomocą Ustawień Zaawansowanych, co skutkować będzie zaprzestaniem przetwarzania danych Użytkownika.

Użytkownik, w odniesieniu do plików cookies ma również możliwość usunięcia ich poprzez przesłanie takiej prośby na adres rodo@tvp.pl wraz z dodatkowymi informacjami go identyfikującymi, to znaczy z numerem identyfikującym pliki cookies pochodzące z domeny TVP pozostawione w urządzeniu końcowym Użytkownika.

Wykorzystywaniem danych zarówno dla celów reklamowych jak i analitycznych Użytkownik zarządzać może za pomocą Ustawień Zaawansowanych.